Światowy Dzień Wcześniaka

Hejka

17.11.2014, to wyjątkowy dzień dla wszystkich rodziców dzieci, które urodziły się przedwcześnie. Właśnie tego dnia, po raz 4., obchodzony jest Światowy Dzień Wcześniaka. Do tej pory wcześniactwo było tematem tabu. Teraz coraz głośniej mówi się o przedwczesnych porodach i metodach opieki medycznej nad dziećmi, które urodziły się przed terminem.
O wcześniactwie mówimy, gdy dziecko rodzi się między 22. a 37. tygodniem ciąży. Poród przed 32. tygodniem ciąży jest określany jako skrajne wcześniactwo. 
W Polsce rodzi się więcej wcześniaków niż w innych krajach Unii Europejskiej.

Może to smutne moje wprowadzenie, ale wcześniak to taki sam człowiek jak ja, no może urodził się malutki i potrzebuje wiecęj opieki, miłości i wizyt lekarskich .
Dla mnie moj wcześniakowy brat to prawdziwy bohater , ale pisałamtutaj o tym nie raz , nie dwa ;-)

Ostatnio miałam przyjemność  poznać innych małych bohaterów - wcześniaków , a to dlatego ,ze uczesniczyłam w organizowanym przez grupę wsparcia rodziców wcześniaków Wcześniakowo - Rudzkim Międzynarodowym Święcie Wcześniaka. Było dużo dzieciaków , malutkich , większych i największych. Były gry i zabawy, malowanie buzi, muzykoterapia i pierwszej pomocy uczyła wykwalifikowana   pani Ratownik Medyczny - Elżbieta Czapla. W ogóle działo się dużo!Zresztą zobaczcie sami na zdjęciach ;-)









 












Komentarze

Popularne posty